Vertrouwenscontactpersoon

Machteld Speets en Machteld Vos de Wael

Machteld Speets en Machteld Vos de Wael zijn de vertrouwenscontactpersonen voor de leden en de vrijwilligers van Sportclub WAAG. Ze zijn verbonden aan het Vrijwilligers Centrum Wageningen en hebben een training voor deze functie gevolgd via NOC*NSF. Bij hen kun je terecht als je ergens mee zit en er over wilt praten. Dit kan zijn omdat je je niet veilig voelt. Het kan ook gaan over:

1. Pesten en gepest worden.
  2. Discriminatie – je wordt anders behandeld dan anderen.
  3. Het gevoel hebben dat je om een bepaalde reden er niet bij hoort.
  4. Grensoverschrijdend gedrag – iemand doet iets wat jij onprettig vindt.
  5. Ongewenst (seksueel) gedrag – iemand zegt bijvoorbeeld dingen die je niet wil horen of raakt je aan terwijl jij dat niet wilt.

De vertrouwenscontactpersonen maken ze een afspraak. Ze luisteren naar je verhaal en helpen je zoeken naar mogelijkheden om het probleem aan te pakken. Ze begeleiden het proces waarin je zelf actie onderneemt. Het gesprek is vertrouwelijk.

Ze zijn bereikbaar via telefoonnummer 06-83265736 of stuur een email naar vertrouwenscontactpersoon@vcwageningen.nl